Kako izvajati učinkovit program dobrega počutja na delovnem mestu
Pandemija COVID-19 je postavila v ospredje zdravje, varnost in dobro počutje v vseh delih našega življenja, nenazadnje tudi na delovnem mestu. Posledično več podjetij kot kadar koli prej razmišlja o dobrem počutju zaposlenih in načinih, na katere lahko njihovo podjetje to podpira.
Intervencije za dobro počutje zaposlenih lahko vključujejo vrsto različnih ugodnosti, od podpore za duševno zdravje, prilagodljivega dela in "dnevov odeje" do subvencioniranega članstva v telovadnici, naložb v izboljšanje delovnega prostora in možnosti zdrave prehrane na kraju samem. Ni rešitve, ki bi ustrezala vsem, najboljše pobude pa bodo prilagojene podjetju, njegovim zaposlenim in njihovim skupnim potrebam.
Intervencije za dobro počutje zaposlenih lahko vključujejo vrsto različnih ugodnosti, od podpore za duševno zdravje, prilagodljivega dela in "dnevov odeje" do subvencioniranega članstva v telovadnici, naložb v izboljšanje delovnega prostora in možnosti zdrave prehrane na kraju samem. Ni rešitve, ki bi ustrezala vsem, najboljše pobude pa bodo prilagojene podjetju, njegovim zaposlenim in njihovim skupnim potrebam.
Zakaj vlagati v dobro počutje zaposlenih?
Vključevanje inovativnih in celovitih programov dobrega počutja na delovnem mestu v kulturo podjetja prinaša nešteto koristi tako podjetju kot zaposlenim. Zaslužki za zaposlene, namenjeni podpori zdravja in dobrega počutja, kažejo na zavezanost podjetja svoji delovni sili, s čimer povečujejo zadovoljstvo pri delu in ohranjanje osebja. Poleg tega raziskave kažejo, da lahko delodajalci za vsak £, vložen v duševno zdravje na delovnem mestu, prejmejo do 5 £ nazaj. Medtem pa izboljšanje fizičnega delovnega prostora, ki omogoča večjo mobilnost in prilagodljivost, lahko privede do večje angažiranosti in produktivnosti.Zakaj je to potrebno sedaj?
Pandemija je številna podjetja prisilila v premislek o svojem pristopu do zdravja zaposlenih. Ne samo, da je od podjetij zahtevala, da spremenijo svoje fizično delovno okolje, da zagotovijo varnost, pozornost je usmerila tudi na duševno zdravje. Kombinacija dopusta in dela od doma je zaposlene dodatno obremenjevala. To skupaj z osebnimi težavami, kot so skrb za ljubljene, finance, bolezen in socialna izolacija, pomeni, da je obravnava duševnega zdravja postala nujna. S številnimi podjetji, ki zdaj načrtujejo vrnitev v pisarne, imajo organizacije edinstveno priložnost, da izboljšajo svoj odnos s svojimi zaposlenimi, uvedejo nov pristop ter spodbujajo zdravje in dobro počutje.Kako začeti:
Po raziskavah so najuspešnejše intervencije na delovnem mestu:- ponuditi pobude za celotno organizacijo, ki podpirajo veliko število zaposlenih,
- osredotočenost na preventivo,
- uporabo tehnologije za prilagajanje podpore najbolj ogroženim.
1. Ugotovite, kaj zaposleni želijo
Ta točka je kritična. Če želite zaposlene vključiti že na samem začetku katere koli pobude za dobro počutje na delovnem mestu, da ugotovite, kaj želijo iz tega doseči in kaj bi po njihovem mnenju morala ponuditi, boste zagotovili, da bo vaš načrt uspešen in da bosta vaše podjetje in vaše osebje požela koristi. Ne pozabite sodelovati z osebjem na vseh ravneh organizacije. Kakšne ugodnosti bi radi videli v ponudbi? Bi se morali osredotočiti na podporo duševnemu zdravju ali bi naložba v boljši in bolj zdrav delovni prostor koristila več ljudem? Povprašajte o vsakodnevnih težavah na delovnem mestu in izven njega. Anketa za celotno podjetje bi bila učinkovit način za pomoč višjemu vodstvu pri boljšem razumevanju problematičnih področij, saj bi dosegla vse zaposlene in omogočila anonimnost, kar bi lahko spodbudilo nekatere delavce, da so bolj odprti glede svojih potreb.2. Zagotovite ravnotežje podpore telesnemu in duševnemu zdravju
Uspešen program dobrega počutja na delovnem mestu mora nuditi izbiro in prilagodljivost. Različni deli programa bodo koristili različnim zaposlenim, zato več ko bo na voljo možnosti, več ljudi bo dosegel. Poleg tega, da shema ne bi smela uporabljati enotnega pristopa za vse, bi morala obravnavati različne vidike zdravja na delovnem mestu, vključno z duševnim in fizičnim dobrim počutjem.Spodbujanje večjih stopenj telesne dejavnosti na delovnem mestu in izven njega ne koristi le zaposlenim, saj pomaga izboljšati njihovo telesno pripravljenost, ampak ima tudi posredni učinek na čustveno dobro počutje s povečanjem ravni energije in razpoloženja, lajšanjem stresa, povečanjem samospoštovanja ter izboljšanje spomina in spanja. Intervencije, ki lahko pomagajo podpreti fizično zdravje, vključujejo aktivno pisarniško pohištvo, tečaje vadbe na kraju samem, možnosti zdrave prehrane v menzi podjetja in skupinske fitnes izzive. AJ ponuja nasvete in izdelke, ki vam pomagajo vzpostaviti zdrav delovni prostor.
Za boljšo podporo duševnemu zdravju bi lahko podjetja razmislila o ponudbi programa pomoči zaposlenim (EAP), ki bo zagotavljal neodvisne in zaupne nasvete za morebitne skrbi, ki jih imajo zaposleni v zvezi z dobrim počutjem, financami, zaposlitvijo ali drugimi težavami, ki bi lahko vplivale nanje. Pomembno je zavzeti širok pogled na to, kaj je opredeljeno kot podpora duševnemu zdravju, tako da programi dobrega počutja podjetij obravnavajo vse dejavnike stresa v življenju zaposlenih.
3. Sporočite priložnosti
Ko je shema vzpostavljena in deluje, je ključnega pomena komuniciranje o ponujenih ugodnostih in redno opozarjanje zaposlenih na te ugodnosti. Tudi z vzpostavljenimi pobudami za dobro počutje vsem podjetjem ne uspe ustvariti kulture dopustnosti, kjer zaposleni menijo, da lahko izkoristijo ugodnosti, ki so jim na voljo. Poleg pogostega obveščanja o tem, kaj je na voljo, pomaga pri kontekstualizaciji in opominjanju osebja, zakaj to ponujate: poudarite prednosti pogovorne terapije, vadbe, prilagodljivosti in časa, ki ga preživljate zunaj pisarniške mize. Drug učinkovit način za povečanje udeležbe je zagotoviti, da vsi člani vodstvene ekipe proaktivno uporabljajo vse ponujene ugodnosti, tako da govorijo o prednostih prilagodljivega dela, uporabljajo delovne prostore, ki temeljijo na dejavnostih, in se pridružijo kakršnim koli fitnes izzivom za celotno podjetje.Prirejanje mesečnih ali četrtletnih okroglih miz z zaposlenimi za razpravo o številnih temah, povezanih z dobrim počutjem, bo pripomoglo k ohranjanju ustrezne sheme in v ospredju misli ljudi.
4. Pokažite vodstveno podporo programu
Pobude za dobro počutje na delovnem mestu lahko delujejo le, če zaposleni menijo, da imajo dovoljenje za sodelovanje pri teh pobudah in si lahko za to vzamejo čas. To dovoljenje je treba začeti pri samem vrhu organizacije, zaposlene pa je treba aktivno spodbujati k sodelovanju.Ko gre za duševno zdravje, je pomembno, da podjetje spodbuja odprto kulturo, da poskuša odpraviti tabu govorjenja o skrbeh in osebnih težavah. Še enkrat, to prihaja z vrha. Zaposleni morajo biti sposobni odkrito govoriti brez strahu pred drugačno obravnavo ali skrbi, kako bi to lahko vplivalo na njihove karierne priložnosti. Organizacije lahko to storijo z uvajanjem in usposabljanjem, izvajanjem internih komunikacijskih kampanj in zaposlovanjem zagovornikov dobrega počutja v duševnem zdravju. Kot vodja preprosto vprašate ljudi, kako jim gre, lahko začnete pogovor o duševnem zdravju in ponudite priložnost za razpravo o morebitnih skrbeh.
5. Uporabljajte aplikacije in druge vire
Za podjetja, ki želijo začeti, je na voljo veliko virov. Če želite poiskati pravi program pomoči zaposlenim za vaše podjetje, lahko obiščete ustrezna združenja v državi.Podjetja lahko zaposlenim nudijo tudi podporo za duševno zdravje z izmenjavo informacij o tem, kje najti koristne vire, kot so spletna mesta, podcasti in knjige, na katere se lahko posamezniki obrnejo po pomoč. Priporočila najdete v vodniku AJ za izboljšanje duševnega zdravja pri delu.
Aplikacije za fitnes na delovnem mestu so preprosti načini za pomoč zaposlenim pri izboljšanju njihovega fizičnega počutja z določanjem ciljev in opomnikov, sledenjem gibanja čez dan in spodbujanjem zdrave konkurence med sodelavci! *
Kot del naše serije o vrnitvi na delo so v AJ preučevali, kaj lahko podjetja storijo za podporo duševnega zdravja zaposlenih in zmanjšanje tesnobe ob vrnitvi v pisarno, kako prilagoditi delovni prostor za izboljšanje telesne pripravljenosti in kako uvesti hibridno delovno mesto.